صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان .

صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان

صادرات میوه خشک بسته به نوع میوه خشک که تهیه شده

با توجه به روابط بسیار خوب روسیه وایران،صادرات خیلی رونق پیدا کرده است.خصوصا با رقیبی همچون ترکیه که در تولید میوه خشک دستی بر بازارهای جهانی دارد.
در این بین اراِئه ی میوه خشک درجه یک خصوصا با بسته بندی زیبا بازار خوبی برای این محصول در روسیه ایجاد کرده است.
از لحاظ قیمت ارزان و مناسب سفارش برای صادرات میوه خشک به صورت فله ی مشتریان زیادی دارد.
اخیرا تولیدکنندگان با تمرکز بربسته بندی های جدید سعی در رقابت و جاگیری در بازار روسیه را به خوبی شناسایی کرده و توجه فروشگاه ها را به خود جلب کرده اند.

صادرات میوه خشک به اروپا

میوه خشک صادراتی دست چین شده و بدون شکستگی و با ظاهری کاملا مشابه میوه ی تازه و به صورت اسلایس شده در داخل بسته بندی از نشانه های کیفیت بالا هست.
کشورهای اروپایی که بیشتر کیفیت محور می باشند این نوع بسته بندی محصول برایشان از اهمیت بالای برخوردار است. کشورهای همچون روسیه، آلمان حتی چین و کانادا را نام برد.
فروش برای اروپا با رعایت استانداردهای بین المللی بازار هدف خوبی می باشد.
شرکت تولیدی ما هم با رعایت ابتدا استانداردهای تغذیه و سیب سلامت در ایران و سپس در بین الملل خودرا در بین رقبای جهانی مطرح می کند.

صادرات میوه خشک به آسیا

کشورهای آسیایی خصوصا همسایگان ایران به علت اقلیم نامناسب برای تولید و فراوری میوه ها گزینه بسیار مناسبی برای صادرات میوه خشک هستند.
از آن جای که ایران به علت شرایط اقلیمی مناسب پتانسیل بالای برای صادرات دارد و با در نظر گرفتن محصول با کیفیت خواهان پیشتازی در عرصه جهانی هست ، شرکت تولیدی میوه خشک هم در راستای این پیشرفت تولید و صادرات خود را با قدرت تمام پیش میبرد.
از جمله ی کشورهای آسیایی که استقبال خوبی از خرید میوه خشک دارند می توان به  قطر، عمان،عربستان، چین،هند، عراق و حاشیه ی خلیج فارس اشاره کرد.

خریدار میوه خشک صادراتی

مشتری میوه خشک خارجی براساس نیاز بازار خود و تقاضای مشتریان خود به گونه های مختلف فله ی، یا بسته بندی مدرن با صرفه اقتصادی بهتر در تلاش برای تهیه ی محصول صادراتی هست.
ایران هم درکنار کشور افغانستان و ترکیه که منابع غنی برای تولید میوه هستند، با رقابت در زمینه های محصول با کیفیت درجه ۱ و بسته بندی مخصوص صادرات توانسته است مشتریان خارجی خود را راغب و راضی نگه دارد.

موز میوه ی دارای ارزش غذایی بالا بوده که در  طب سنتی آن را در رده گوشت قرار می دهند چون چربی هم ندارد.

از طرفی نیز مزه ی بسیار دوست داشتنی و شرین دارد و کمتر کسی پیدا می شود که این میوه را مصرف ننماید.

براین اساس، بزرگترین تولیدکنندگان این میوه ی محبوب اختصاص دارد به کشورهای هند، چین، اندونزی، برزیل، اکوادور که به ترتیب در رده یک تا پنج جهان هستند.

در این بین عمده واردات موز برای کشور ما از ترکیه، فیلیپین، اکوادور، کاستاریکا و امارات می باشد. نکته جالب اینکه ترکیه و امارات خود واردکننده از کشورهای مطرح و صادرکننده ی به ما هستند.

خریدار عمده موز خشک شده مرغوب

خریدار عمده موز خشک شده از تولیدکنندگان میوه خشک خواهان قیمت مناسب و کیفیت مطلوب با طعم و رنگ واقعی و طبیعی و مهمتر ارگانیک هستند.

تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه یعنی همان تازه ی میوه به دنبال واردکنندگان عمده و معتبر با قیمت مناسب هستند تا هزینه تمام شده برایشان پایین تر بیاید.

در اینجا پنج شرکت مهم و بزرگ ایرانی که در حوزه واردات میوه و موز در کشور فعالیت می کنند در ذیل نام می بریم:

شرکت صادرات میوه اتحاد به مدیریت حاج علی اصغر رزازیان
شرکت میوه جهانی پارس با مشارکت شرکت خارجی UniFruiti
بازرگانی گروه ارجمند
شرکت مواد غذایی اتاق های سرد
شرکت عبدالرحمن ارجمندی
مشتری عمده موز خشک درجه یک

مشتری خشک شده موز درجه یک می توانند فروشگاه های زنجیره ی و سوپر مارکت ها، مغازه داران تغذیه سالم، بوفه داران مدارس، مهد کودک ها، دانشگاه ها، مهمتر باشگاه های ورزشی باشند.

این مشتریان از نوع خریدارهای جزیی هستند که خریدهای با بسته بندی کوچک تر و قیمت مناسب مدنظرشان است و عمده فروشان این حوزه خرید عمده با بسته بندی خواستار هستند.

مشتریان صنایع غذایی و بهداشتی به دنبال خرید فله در وزن های بالا هستنند و تولیدکنندگان میوه ی خشک شده نیاز این قشر را به گونه ی دیگر برآورده می کند.

بازار خرید و فروش موز خشک

بازار خرید و فروش در میوه خشک به صورت حضوری و مستقیم یا اینترنتی و غیر مستقیم در جریان است.

در دنیای امروز و رو به رشد تکنولوژی و دنیای اینترنت داد و ستد به سمت خرید آنلاین گسترش یافته است، از مزیت های بزرگ این نوع خرید صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ی رفت و آمد، قدرت انتخاب بالا و تنوع در محصولات گوناگون است.

اما هنوز هم خرید حضوری برای خریداران عمده اطمینان خاطری دیگری دارد و معاملات حضوری جز لاینفک برای بسیاری از مشتریان می باشد.

میوه استوایی موز چه به صورت تازه یا خشک شده یا پودر بازار پر رونقی برای خرید و فروش دارد و تهران نیز بزرگترین مرکز داد وستد محصولات می باشد.

واردات انبه تازه و خشک شده به نسبت تولید در کشور خودمان نیاز می باشد، را که سرانه مصرف خانگی حدودا نیم کیلو است.

تولیدکنندگان میوه خشک برای کم کردن هزینه صنایع غذایی و د ر دسترس بودن طی سال، انبه را به صورت اسلایسی و حبه ی تهیه کرده اند که هر کدام مصرف خاص خود را دارد.

کشورهای بزرگ و دارای تولید عمده میوه انبه در جهان مربوط به هند، چین، تایلند، مکزیک، اندونزی، پاکستان، برزیل، مصر، بنگلادش، نیجریه به ترتیبی که بیان شده هستند.

میزان بیشترین واردات ما برای این میوه پاکستان است و در حالی که از تایلند، هند ، ایتالیا هم واردات داریم.

قیمت عمده انبه خشک وارداتی در بازار

قیمت تمام شده برای کشورهای که تولید انبوه دارند و کیفیت میوه ی تازه بهتر است مسلما کمتر بوده و میزان صادرات خوبی هم خواهد داشت.

این امر هم برای ما موجب شده است که قیمت واردات خشک شده ی این میوه را با قیمتی مناسب تر خرید کنیم.

مسئله ی که در تولید ما وجود دارد این است که بیشتر تولیدات ما (تقریبا ۹۰درصد) نارس چیده می شود و برای تهیه ترشجات استفاده می شود که این ترشی ها به کشورهای خیلج فارس صادر می شود.

به همین جهت  برای تامین تازه خوری و خشک شده ی انبه لازم است که وارد کنیم و خرید عمده با قیمت پایینر برای ما مناسب است.

میزان صادرات انبه خشک درجه یک

ایران در خط کمربندی استوا قرار گرفته است و در مناطق جنوبی، گرمسیری و نیمه گرمسیری  تولید و کشت خوبی برای میوه انبه داریم.

استان های چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان مکان خوبی برای کشت میوه درجه یک است، عملکرد باغات این منطقه (به ازای ۱۱هزار کیلوگرم در هکتار) به قدری خوب است که نسبت به کشورهای دیگرجهان به این ابعاد نقطه قوت خوبی محسوب می شود.

قبلا بیان کردیم که بیشتر محصولات انبه ی ما به صورت نارس بابت ترشی جات برداشت می شود و صادرات خوبی دارد.

اما نوع رسیده ی انبه و خشک شده این میوه به علت مرغوبیت بالا در صادرات میوه خشک وارد شده است.

 

خشکبار که میوه ی خشک شده جز این خانواده به حساب می آید، از نظر رده بندی هرم غذایی در دسته گوشت و جانشین های آن جا گرفته است.

میوه خشک در دسته کسب و کاری است که همیشه مشتری دارد و ریسک زیادی لارم نیست، کافی است برند خود را با کیفیت مرغوب و بسته بندی عالی در بازار جا بیندازید.

بازار میوه خشک بسته به تحقیق در بازارهای هدف و کشورهای منطقه رونق خود را خواهد داشت.

اهمیت صادرات این محصول به قدری بالاست که کشورهای تولید کننده بزرگ جهان  توجه ویژه ی به تجارت میوه خشک دارند زیرا درامد و ارزآوری زیادی به همراه دارد.

بازار فروش میوه خشک بسته بندی درجه یک

به جهت گسترش جمعیت جهان و اهمیت مصرف مواد غذایی مناسب ، ارگانیک با ارزش غذایی بالا توسط سازمان جهانی غذا و دارو و صاحبان کشورها، بازار فروش خشکبار سهم خوبی دریافت کرده است.

 میوه خشک جز محصولات لوکس صادراتی خشکباربوده و خریداران مخصوص خود را دارد.

این محصول درجه بندی های مختلف از نظر درشتی ، اسلایس ، حبه ی تا تنوع میوه در داخل بسته دارا می باشد.

مزایای درجه بندی این امکان را فراهم می کند تا محصول به خریدار متفاوت و تجار مختلف با قیمت های متغیر و مناسب عرضه شود. مجموعه ی ما را جهت خرید و فروش این محصول می توانید انتخاب نمائید و بهترین  درجه محصول را با ما تجربه نمائید.

در کشور ما انواع مختلفی از میوه ها در هر جای کشور قابل تولید است و هر شهری بنا به خاک حاصلخیز در یک گونه ی خاص از تولید میوه مشهور شده است به طوری که در بازار تجارت نام شهر را همراه با میوه ی خود بیان می کنند که نشان از مرغوبیت و اعلا بودن محصول است.

نمونه ی از این میوه ها مانند سیب دماوند، نارنگی جهرم، پرتقال بم، انار ساوه، گیلاس مشهد وغیره نام برد.

میوه خشک اعلا تولید شده از این میوه ها باعث ارزاوری بالای در حوزه ی صادرات کشور شده است و تا حد زیادی ضایعات بخش کشاورزی را کمتر می کند. میوه خشک در کارخانه ها به صورت درشت و ظاهر کامل برای برخی میوه ها یا اسلایس شده و یا به شکل حبه ی و تکه ی تهیه شده و به بازار عرضه می شود.

تولیدکنندگان عرصه  میوه خشک ایرانی

تولیدکنندگان میوه خشک با دقت و نکته سنجی در بازار جهانی متوجه مسایلی در برخی کشورهای دنیا شدند. از عمده ترین موارد می توان نیاز بسیار اساسی تهیه میوه برای کشورهای که امکان تولید میوه ندارند و همچنین مشکلات حمل و نقل ونگه داری میوه و سبزیجات تازه ،اشاره کرد.

تولید و فروش میوه خشک برای این کشورها قطعا بسیاری از مشکلات و هزینه ی هنگفت پایین آورده و با حفظ ارزش غذایی بالا می توان طعم ومزه و رنگ طبیعی میوه ها رو در میوه خشک مرغوب و ایرانی به آن ها هدیه کرد.

شرکت های صادرات میوه  خشک ایرانی خصوصا بزرگترین آن ها در تهران مستقر هستند و با تعامل با شهرهای دیگر ایران روز به روز با ارائه محصولات بهتر به همراه بسته بندی های مدرن در بازار جهانی رقابت پذیری خود را بیشتر و بیشتر می کنند چرا که صادرات میوه خشک جز صادرات غیرنفتی پرسود می باشد.

میوه خشک ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟

طبق آمار جهانی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، تولید محصولات کشاورزی در۱۰ کشور برتر به ترتیب چین، هنگ کنک، هند، امریکا، مکزیک، ترکیه، برزیل، ایران، اسپانیا، مصر به گسترده گسترده انجام می گردد.

میوه خشک ایرانی هم در این بین رتبه تک رقمی مشترکا با ترکیه در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

این فرصت و جایگاه عالی برای صادرات به کشورهای اروپایی، روسیه ، ترکیه، عمان ، قطر، امارات، عراق، پاکستان، کشورهای خلیج فارش و همسایگان ایران را افزایش داده است و تولیدکنندگان با عرضه ی محصول با کیفیت و نوین و به روز درتلاش صادرات بیشتر هستند.

کیوی میوه صادراتی قوی در ایران می باشد که با تولید انبوه و مرغوب در بین بزرگترین کشورهای دنیا در رتبه ی چهارم قرار دارد.

شهرهای تولید کننده این میوه مربوط به خطه ی شمالی کشور است که بنام ترین این شهرها آستارا، تالش، مازندران، گلستان، تنکابن  می باشد.

به جهت تولید طولانی مدت این میوه باغداران با رعایت اصول کشت و پرورش کیوی به صورت ارگانیک توانسته اند بازار خیلی عالی برای کشورهای حاشیه خزری و کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی روسیه با میزان حجم بالای صادرات به خود اختصاص دهند.

تولیدکنندگان میوه خشک با خشک کردن اسلایس و حبه ی کیوی با ارائه محصولی با کیفیت مرغوب حضور گسترده ی در بازار دارند.

مشتری کیوی خشک مرغوب جهت صادرات

مشتری عمده این میوه ی خشک شده برای صادرات اصولا کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و همچنین کشورهای عربی چون امارت، دبی، قطر، عمان، کویت و روسیه می باشند.

مشتری فله در بازار داخل نیز کارخانه های مواد غذایی برای طمع دار کردن محصول خود هستند اما بیشترین بخش را صنایع دارویی در بر می گیرد.

مشتریان میوه خشک مخلوط در کشورهای آسیای و اروپایی طرفداران زیادی دارد و اصولا سعی می شود این میوه خشک شده را با میوه های دیگر مخلوط کرده و در بسته بندی ها شکیل برای صادرات عرضه گردد.

مشتریان جزیی هم برای میان وعده های مغذی خود چه برای درمان و تقویت جسم؛ چه برای زیبایی و سلامت پوست و مو خریداران مناسبی هستند.

قیمت عمده  کیوی خشک در بازار

قیمت عمده خصوصا برای میوه کیوی در کشور به خاطر کشت وسیع و گسترده ی که وجود دارد به نسبت بقیه ی کشورهای حاشیه پایین است.

کیوی خشک شده مرغوب برای صنایع تبدیلی و کشاورزی بازار مناسبی را فراهم می کند، چون با خرید کیوه تازه از باغداران شمالی با درجه کیفیت عالی میتوانند اسلایس و چیپس کیوی اعلا برای مشتریان خارج و داخل فرآوری کنند.

اما قیمت مسیله ی هست که به موجب نوسانات ارز و دلار و تحریم ها از سال ۹۷ دستخوش تغییرات شده است؛ این امر موجب میگردد فروشندگان و خریداران میوه خشک صادراتی قیمت های خود را به روز نمانید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۲۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)