صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان .

صادرات میوه خشک اعلا به قطر، ترکیه ، روسیه و امارات و افغانستان

گسترده بودن بازار فروش میوه خشک

به علت گسترده بودن بازار فروش میوه خشک، این محصول علاوه بر مصرف کنندگان داخلی دارای متقاضیان خارجی زیادی می باشد.
سهم اندک ایران در بازار صادرات جهانی میوه خشک ، نشان از نیاز بالای کشور به رشد و پیشرفت با توجه به پتانسیل بالای خود در این زمینه دارد.
فروش محصولاتی همانند میوه خشک بیشتر از تولید و بحث های کیفی و کمی حائز اهمیت است، زیرا ادامه تولید و رونق کسب و کار در گرو این امر مهم می باشد.
از طرفی تحقق فروش نیازمند فرآیند جذب مشتری و شناسایی درست بازار تقاضا است به همین منظور یکی از بهترین شرایط برای فروش میوه خشک استفاده از نمایندگی های طرف قرارداد با کارخانه های تولیدی است.
این نمایندگی ها می توانند از میان بازارهای مختلف فروش میوه خشک، مناسب ترین ها را برای فروش و عرضه انتخاب کرده و از این طریق صادرات را رونق بخشند.
در این میان کشورهای اروپایی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بهترین بازار هدف برای فروش میوه خشک مرغوب ایرانی محسوب می شوند.
در قاره آسیا نیز کشورهای تایلند و چین بزرگترین رقبای صادراتی ایران به حساب می آیند.

بازار جهانی میوه خشک مرغوب ایرانی

بازار جهانی میوه خشک بسیار گسترده است و علاوه بر مصرف کنندگان داخلی، کشورهای زیادی متقاضی واردات میوه خشک هستند.
در میان کشورهای صادر کننده، تایلند با سهم ۱۵ درصدی از بازار جهانی صادرات، عمده ترین صادر کننده ی میوه خشک در جهان است.
ترکیه، آمریکا، آلمان و شیلی به ترتیب با ۱۱، ۱۰، ۹ و ۸ درصد از سهم بازار جهانی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
سهم ۷ میلیون دلاری ایران نیز از بازار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات میوه خشک نشان می دهد که ایران در بین کشورهای صادرکننده میوه خشک دارای وضعیت درحال توسعه می باشد.
واردکنندگان برتر میوه های خشک نیز ایالات متحده آمریکا (۲۰۷ میلیون دلار) ، آلمان (۲۰۲ میلیون دلار) ، انگلیس (۱۹۰ میلیون دلار) ، چین (۱۳۷ میلیون دلار) و فرانسه (۱۰۳ میلیون دلار) هستند .

فروشندگان عمده میوه خشک مرغوب ایرانی ویژه صادرات

پخش عمده میوه خشک بسته بندی ایرانی در بازار جهانی در مقایسه با صادرات فله ای این محصول اهمیت بیشتری دارد.
این اهم باعث می شود بحث برندسازی و تبلیغات به عنوان یکی از اجزاء اساسی فروش در اقتصاد امروز، به صورت هدفمند و کارآمد تری دنبال می شود.
امروزه اهمیت فروش در خصوص محصولات مختلف مانند میوه خشک بیش از تولید و بحث های کیفی و کمی آن مطرح است؛ چرا که پشتوانه و تضمینی برای ادامه ی تولید و رونق کسب و کار محسوب می شود.
تحقق فروش صرفاً با جذب مشتری و شناسایی صحیح بازار تقاضا صورت می گیرد که برای توسعه این اهم استفاده از نمایندگی فروش میوه خشک گزینه ی مناسبی است.
بنابراین یکی از بهترین شرایط فروش برای میوه خشک، پخش عمده میوه خشک بسته بندی شده است که می تواند در نمایندگی های مختلف ارائه گردد.
برای اخذ نمایندگی انحصاری فروش این محصولات، شرایطی باید لحاظ گردد که مورد تواقق شرکت فروش میوه خشک و نمایندگی باشد که می تواند قبل از شروع به همکاری در قالب یک قرارداد منعقد شود.

بازار هدف فروش عمده میوه خشک مرغوب ایرانی

مانند هر محصول دیگری بازار های هدف متفاوتی برای میوه خشک وجود دارد؛ مصارف آجیلی، دمنوشی و پودری از جمله کاربردهای متنوع این محصول اند.
اروپا همیشه به عنوان یک بازار مستعد برای فروش محصولات ایرانی بوده و طرفداران کالای ایرانی در این کشور ها به تعداد زیادی پیدا می شوند.
اما فعالیت در اروپا اندکی سخت بوده و مشتریان عمده سخت گیری های خاصی را نسبت به محصولات وارداتی ایرانی دارند و در پی وضع استاندارد های مختلف برای این محصولات هستند.
آسیا یک قاره بسیار وسیع است و مشتریان مختلف با ذائقه های متفاوت در آن وجود دارند که در این میان کشور های عربی، بازار هدف خوبی محسوب می شوند.
همچنین در این قاره، میوه خشک های تایلندی یک رقیب جدی برای فروش محصولات ایرانی می باشند.
چین نیز در زمینه تولید میوه خشک با قطعات درشت مشهور بوده و در این حوزه یک رقیب سرسخت برای ایران به حساب می آید.
بر اساس آمار موجود محصولات ایرانی در کشور های عربی جایگاه خوبی داشته و می توان به آینده فروش میوه خشک در این بازار ها امیدوار بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۲:۰۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)